Pages

May 22, 2011

Jakun Jumpa Jambu

Assalamualaikum!!
Jawab la salam tu, kalau tak jawab, dose..
Kalau jawab dapat pahala..
Suke kan dapat pahala? So jawab la salam aku tu, muahaha

Thanx sudi singgah blog yg kurang megahnye, simple belaka dan tak hebat mane ni, hehe
Ok, hari ni aku nak share smthg dgn korang
Tentang keJAKUNan aku bila jumpe jambu
Sejujurnya aku nak buat pengakuan sebenarnya aku TAK pernah tengok buah jambu depan bijik mata aku
Aku paham korang akan kate 'Boooooo, tipu tipu tipu...'
Ok, fine!! memang aku tipu, hahaha
Tapi ade buah jambu yg aku memang tak pernah tau akan kewujudannya
Yela, buah jambu byk jenis der, ade jambu batu, jambu air, jambu madu and macam-macam lagi lah
Aku ingatkan semua jenis buah jambu aku dah pernah rase tapi rupe-rupenya ade lagi satu, yg aku first time jumpe
Tak malu ar aku nak mengaku kat sini bahawa sesungguhnya aku jakun giler bila nampak buah jambu tu, haha!
Aku jalan-jalan ke penang semalam, then terserempak byk org jual kat tepi jalan buah jambu tu
Alahai, lambat pulak aku nak citer buah jambu ape kan, haha
Lu tengok picture kat bwh ni

Picture rembat abg google

Haa, buah jambu putih la yg aku tak pernah jumpa selama ni, hahaha
Aku jakun, aku jakun, aku jakun
Bila dah nampak byk sgt orang jual kat tepi jalan (musim buah jambu putih kot), so aku pon suruh member aku beli sebab aku nak rase la jugak sedap ke tak jambu putih tu
Member aku beli la kat pasar mlm, kitorg beli 2 tau
Eh, bukan 2 kilo!! tapi 2 bijik je, hahaha
Pakcik yg jual pasar malam tu pon tergelak bile kitorg nak beli 2 bijik je
Aku takut beli byk-byk, nanti aku yg tak mkn...tak pasal-pasal membazir kan
So balik je rumah, basuh jambu putih tu, potong kecik-kecik, suap dalam mulut pastu menjerit 'Arghhhhhhh, masam giler!!!!'
Member aku kate buah jambu putih ade yg masam, ade yg tak..tapi kitorg terbeli yg masam, hahaha
Akhir kata, ye, aku sangat jakun jumpa jambu putih!! 




edited : ade shbt blogger bagitau name jambu ni sebenar nya dikenali sebagai jambu susu..hehe



p/s: kawan-kawan, disaat kite seronok jalani kehidupan skarang, jgn lupa pd yg telah pergi selamanya...luangkan mase 1 minit sedekah kan al-fatihah untuk anak-anak yatim yg meninggal sebab tanah runtuh kelmarin..

14 comments:

aishah said...

ni namanya jambu susu la biha...kat kampung sha banyak jambu ni....biha tak pernah jumpa...ehehe sha dari kecik duk makan buah ni.buat jeruk or cicah colek sedap nih

aDaH CuLLen said...

biha, aku pon xpernah jmpe buah jambu ni? hahaha.. yg aku pernah jmpe kaler merah jambu n hijau.. putih xpernah plak aku jmpe.. bertuah ko sbb dah jumpa...hehe...

al-fatihah.. aku menangis tgk tv tadi ;(( xsangka aku reti menangis..

Biha Petom said...

sha: oo, jmbu susu ke?? haha..tp kwn biha sebut jmbu putih..die pn suke mkn dgn garam tp masam!! x thn la..huhu

Biha Petom said...

adah cullen: hahaha..dh umo 21, bru jumpe..lawak tol! ko lg ksian sbb x pnah jmpe, hahaha

ladybird said...

errrmmmm..bukn jmbu gajus ke 2??

Biha Petom said...

ha? jmbu gajus tu gajus ke ape? ntah, aku memang xtau le, haha

Imran nyambek said...

ni kalo masak lemak sedap nih.

Biha Petom said...

eh, bole buat masak ke? huhu..xtau

Syazmil Bin Saruddin said...

sy tahu.! ni jambu susu.hehe
selalunye, orang yang sedang mengidam suka carik buah ni.

Biha Petom said...

a'ah..kwn sy pon ade citer akak die mngidam n mintak jmbu utk buat jeruk..peh, msti masam giler!

Pesona Algebra said...

menyicah sedap ni

Biha Petom said...

ade org mkn cicah dgn garam kn? huhu

Liza Razak said...

dah lama tak makan jambu cicah dengan kicap+cili padi+belacan+gula...dah terliur dah ni..hehe

Biha Petom said...

wow..cmpur mcm2 tu..sedap eh?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...