Pages

April 08, 2011

Japan Earthquake

Assalamualaikum..hai peeps!
     Probably it is quite late for me la to talk about earthquake that recently happen in Japan kan.. The natural disaster already happen in Japan on 11 March 2011 and today, 8 April 2011 baru la aku terhegeh-hegeh nak citer tentang ni, hehe..Outdated betol la kau ni biha! 

     Lately aku busy dgn assignment la, so sebab tu tak sempat nak update ape-ape kat blog yang aku cintai ni..(ok, tu semua alasan je..sebenarnya aku malas nk update, hehehe..peace!). Chill la..ini baru third entry aku..nanti kalau update banyak-banyak pon entah ade orang bace ke tidak, huhu..

     Alamak, melelong pulak aku ni..So continue balik pasal citer earthquake kat Japan tu. Aku just nak share about my own thought je..Sebelum tu, layan la dulu vid kat bawah ni..hehe


     Dah tengok video yang aku rembat dari youtube tu? hehe.. Aku tak rase ade orang akan ketawa bila tengok video earthquake kat jepun tu..Unless kalau orang tu gila or cruel or tak ade perasaan laa...So kalau ade sape-sape yang gelak or ketawa mase tengok video tu, meh sini bagi pipi kau kat aku..biar aku tampar laju-laju! (amboi, garangnye aku...)

     Kadang-kadang bile smthing macam natural disaster ni happen, akan buat kite sedar kan.. Sedar yang betapa bersyukur nye kite tinggal kat Malaysia ni..Hmm, jom tadah tangan jap doa kan semoga mangsa-mangsa kat Jepun tu semua dapat jalani kehidupan lebih baek lepas ni..amin..

     Earthquake, flood, storm and macam-macam lagi natural disaster shows that anything can happen at anytime and kite tak dapat nak predict dengan setepat-tepat nye pun..Why? Sebab kite cuma lah manusia biase yang sentiasa lalai and leka dengan hidup kat dunia ni..Sebab tu lah kite kena selalu muhasabah diri and sentiasa ingat kalau Allah taala nak timpa kan kite dengan bencana macam tu, bile-bile je Dia boleh buat. Semua tu dalam perancangan Dia dan Dia yang tentu kan segalanya. 

     Aku bukan nak tunjuk baek ke hape, tapi..tak salah kan kalau kite saling mengingatkan? Aku pun nak ingat kan diri sendiri jugak..Asyik pikir nak enjoy je..ish, teruk betol! Ok, sebenarnye ade lagi aku nak citer pasal earthquake kat Japan ni..tapi aku rase better kalau aku continue to the next entry la..panjang sgt citer ni nanti jadi tak best pulak sebab korang kena scroll ke bawah je kan, hahaha.. (err, itu pun kalau ade org bace entry ni lah, ngee~)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...